NIKTO NEVIE CENU POISTKY

NIKTO NEVIE CENU POISTKY

Prinášame Vám prvý diel zo seriálu s vybranými informáciami zo stránky profesora Allana Manninga, austrálskeho experta na poistenie, ktorý sme avizovali v našom blogu. Zaujal nás jeho príspevok zo 17. marca: New research confirms my intuition which in turn prompted the creation of websites. Hovorí o tom, že výskum, ktorý realizovala agentúra Macquire, potvrdil aj jeho skúsenosti. Ak príde k škodovej udalosti, nikoho nezaujíma cena poistenia, ale dôležité pre klienta je, či a ako sa o jeho potreby niekto postará a výška poistného krytia. Cena by tak nemala byť jediným dôležitým ukazovateľom pri výbere vhodného typu poistenia.

„Vždy som cítil, že zameranie len na cenu, keď ide o poistenie vo všeobecnosti, je jednoducho nesprávne,“ píše Allan Manning vo svojom blogu. Spomína tiež, že vo svojich príspevkoch na to čitateľov veľakrát upozorňoval: „Nikto si nepamätá cenu poistky, keď sa stane poistná udalosť. Poistený hľadá najvýhodnejšie krytie, ktoré mu poskytne dostatočnú ochranu pred stratou, ktorú práve utrpel a chce, aby mu pri jej likvidácii boli poskytnuté rýchle a spravodlivé služby.“

Preto ho podľa jeho vyjadrenia veľmi príjemne potešili výsledky výskumu, ktorý vypracovala firma Macquire a prezentovala ho na konferencii Lloyd´s v Austrálii. Výsledný graf obsahoval zásadné faktory, ktoré ovplyvňujú klientov pri rozhodovaní o výbere poistenia. Podľa údajov v grafe, sú tri skoro rovnocenné faktory, ktoré ovplyvňujú poistencov: cena (64 %), vlastnosti produktu (62%) a platobná história škodových udalostí (62%).

„Toto jasne ukazuje, že podmienky a výhody poistenia, spolu so službami pri likvidácii sú rovnako dôležité pri výbere, ako cena,“ dopĺňa austrálsky expert, ktorý pod značkou svojej firmy LMI ponúka pre klientov aj zjednodušené porovnávacie mechanizmy, resp. kalkulačky vhodného poistenia s názvom LMI Policy Comarison (www.policycomparison.com) a LMI Claim Comparison (www.claimscomparison.com). Podľa neho výsledky výskumu potvrdzujú hodnoty LMI porovnávača nielen pre klientov, ale i poistných poradcov. „Pritom ani jedna z týchto stránok neskúma cenu,“ pripomenul. „Rovnako dôležitá je potreba mať niekoho, kto sa férovo postará o záujmy klienta v čase poistnej udalosti a poskytne mu spoľahlivú asistenciu, aby mohol oceniť svoj správne zostavený poistný program.“  Allan Manning si myslí, že práve postup pri likvidácii hrá dôležitú úlohu pri spokojnosti klienta a udržiava jeho dôveru v stabilitu a loajalitu k vybranej značke. „Súčasné zameranie na cenu je pomerne hlúpe a v dlhodobej perspektíve na to môže doplatiť klient, ale aj sprostredkovateľ či poisťovňa,“ dodáva.

Zo záverov, ktoré uvádza Allan Manning vo svojom blogu, tak vyplýva, že vhodný poistný balíček by mal zahŕňať aj adekvátne služby pri škodovej udalosti. Ak ste sa pri likvidácii škody stretli s nepríjemnosťami alebo boli sklamaní zo služieb či poistným krytím, obráťte sa na nás. Preveríme vaše súčasné zmluvy a ponúkneme vám najvýhodnejšiu kombináciu súm a služieb.

Informácie zo stránky www.allanmanning.com boli použité so súhlasom autora.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ